Podstawowe informacje o silniku

czujniki ciśnienia paliwa
Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną. Energia zasilająca silnik może mieć formę: energii chemicznej (np.
silnik dla nanorurki) energii cieplnej (np.

silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga) energii elektrycznej (np.

silnik elektryczny) energii kinetycznej (np.
turbina wiatrowa, turbina wodna) energii potencjalnej (np.

turbina wodna). W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną.

W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego. Najważniejsze atrybuty silnika moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych impuls właściwy ? dla silników rakietowychŹródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik

Dmuchawa śrubowa - co to?

Dmuchawy śrubowe Dmuchawy śrubowe to nowa generacja dmuchaw.
Wykorzystują one konwencjonalną metodę sprężania wewnętrznego za pomocą tłoków śrubowych (powszechnie używaną w sprężarkach wyporowych), lecz w mniejszej skali.
Ponieważ cały proces sprężania zachodzi wewnątrz, wymagana jest mniejsza ilość energii potrzebnej do przemieszczenia sprężonego powietrza do urządzenia odbiorczego w porównaniu do dmuchaw Rootsa.

Inną korzyścią, wynikającą z zastosowania dmuchawy śrubowej, jest znaczne obniżenie poziomu hałasu.

Urządzenie generuje dźwięki o natężeniu 75 dBa, podczas kiedy konwencjonalne dmuchawy rotacyjne wytwarzają od 85 dBa do 90 dBa.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa

Funkcjonowanie dmuchawy śrubowej

czujniki ciśnienia paliwa
Zasada działania Dwa elementy śrubowe o wzajemnie uzupełniających się asymetrycznych profilach zamykają, a następnie sprężają powietrze znajdujące się pomiędzy nimi.
Powietrze jest progresywnie sprężane podczas każdego obrotu.
Wtłaczane powietrze wypełnia przestrzeń znajdującą się przed tłokami śrubowymi. Podczas obrotu wirników wlot powietrza zamyka się, więżąc określoną ilość powietrza.

Wirniki kontynuują obrót, zmniejszając objętość pomiędzy żłobkami śrub a obudową.

Zazębianie się wirników trwa do momentu, kiedy powietrze zostanie wypchnięte do otworu wylotowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa.

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: