O mechanice - silniku

omfortowego przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego, więc każdemu z nas zależy na tym, by zawsze było ono gotowe do jazdy. Gdy chcemy, by naprawa przebiegała sprawie oraz bez zbędnych komplikacji, powinniśmy oczywiście

O mechanice - silniku

Czy warto samodzielnie naprawiać samochód?

Jeśli nasz samochód ulegnie awarii, zawsze warto w odpowiedni sposób zabrać się za jego naprawę. Własne auto to oczywiście wygoda oraz możliwość komfortowego przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego, więc każdemu z nas zależy na tym, by zawsze było ono gotowe do jazdy. Gdy chcemy, by naprawa przebiegała sprawie oraz bez zbędnych komplikacji, powinniśmy oczywiście jak najszybciej oddać je do odpowiedniego serwisu, w którym otrzymamy profesjonalną pomoc. Aby znaleźć właściwe miejsce, warto poszukać dodatkowych informacji w Internecie i zdecydować się na coś konkretnego. Samodzielne naprawy nie będą oczywiście dobrym pomysłem i często przyniosą nam więcej szkody, niż pożytku.


Czemu warto odstawić samochód do serwisu?

Samodzielne naprawy wymagają dużej wiedzy oraz umiejętności, które zdobyć można w konkretnych szkołach lub na kursach. Nie każdy z nas może poszczycić się takimi kwalifikacjami, więc jeśli nasz samochód ulegnie awarii, powinniśmy zdecydowanie zastanowić się czy będziemy w stanie poradzić sobie z tym na własną rękę. Jeśli nie jesteśmy pewni naszych umiejętności, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie oddanie auta do specjalnego warsztatu, w którym zajmą się nim specjaliści. W ten sposób zyskamy pewność, że został on powierzony prawdziwym fachowcom i unikniemy zbędnych problemów. Zawsze warto być uważnym, ponieważ często samochód to nasze narzędzie pracy, bez którego trudno będzie nam wykonywać podstawowe obowiązki.


Trochę faktów

Najczęściej spotykane konfiguracje:

silnik spalinowy tłokowy o ruchu posuwisto-zwrotnym tłoka ? najczęściej spotykana jednostka napędowa samochodów, jako napęd główny i pomocniczy siłowni okrętowych, a nawet jako napęd generatorów awaryjnych w elektrowniach atomowych. Moce największych spalinowych silników okrętowych sięgają 80 MW a średnice cylindra 1050 mm. Jest to silnik spalania zamkniętego.
silnik spalinowy tłokowy o tłoku rotacyjnym ? zwany też silnikiem Wankla, spotykany rzadko w motoryzacji, jest to silnik spalania zamkniętego
silnik Stirlinga o chemicznym źródle ciepła (silnik tego typu może też korzystać z innych źródeł ciepła, niż spalanie), jest to silnik spalania otwartego.
silnik turbowałowy jest to silnik turbinowy, z którego moc mechaniczna odbierana jest z wału wirnika turbiny, używany głównie w lotnictwie (silniki turbośmigłowe, śmigłowcowe), w energetyce (siłownia gazowa, układ gazowo-parowy), do napędu śrub okrętowych, sporadycznie w kolejnictwie, jeszcze rzadziej w motoryzacji.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy#Rodzaje_silnik.C3.B3w_spalinowych



© 2019 http://przedszkole20.waw.pl/