Instrukcja kancelaryjna - co to jest?
Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).
Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna
O kontroli w administracji publicznej
Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.
Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).
Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.
Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:
wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna
Dogodna lokalizacja
Decyzja o wyborze wirtualnego biura nie jest prosta, ale coraz więcej osób wybiera takie rozwiązanie. Jest to związane bardzo często z tym, że zwłaszcza początkująca firma nie ma wystarczających funduszy na wynajęcie potrzebnej powierzchni biurowej. Wybierając wirtualne biuro możemy mieć zapewniony naprawdę korzystny adres firmowy, co w wielu branżach ma znaczenie. Często wirtualne biura, które siedzibę swoją mają w centrum miasta, oferują także możliwość wynajęcia rzeczywistej powierzchni biurowej, co może robić bardzo korzystne wrażenie na przykład na potencjalnych klientach. Nic więc dziwnego, że największą popularnością cieszą się wirtualne biura znajdujące się w samym centrum dużych miast.